Γιατί οι γονείς χρειάζονται λίγη ευσπλαχνία

  •  Δεν έχω χρόνο για τον εαυτό μου!
  • Αισθάνομαι ενοχές όταν αφιερώνω χρόνο για μένα! 
  •  Ξέρω  ότι χρειάζομαι φροντίδα , όμως οι απαιτήσεις της καθημερινότητας είναι πολλές και δεν προλαβαίνω! 

  Όλα αυτά είναι κοινά παράπονα που οι γονείς έχουμε , και τα ακούω πολύ  συχνά   στη δουλειά μου. Με τη βοήθεια του mindfulness  προσπαθώ να προωθήσω την ιδέα της αυτοσυμπόνιας   , μιας έννοιας  πολύ σημαντικής   , καθώς μέσα από αυτήν μαθαίνουμε να   δείχνουμε καλοσύνη στον εαυτό μας , όπως στον καλύτερό μας φίλο , όταν εκείνος βρίσκεται σε μια δύσκολη θέση. Είναι πολύ παράξενο αλήθεια , να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε και πώς να φερθούμε  ,όταν κάποιος που αγαπάμε έχει την ανάγκη μας , ενώ όταν ο εαυτός μας κατακλύζεται από αρνητικά συναισθήματα ,τις περισσότερες φορές τον αγνοούμε και όχι σπάνια τον κακομεταχειριζόμαστε!

Τα τελευταία χρόνια η επιστήμη απέδειξε πως η αυτοσυμπόνια δεν κάνει καλό μόνο σε μας ως γονείς αλλα και στα παιδιά μας.Ένας γονιός που φροντίζει τον εαυτό του, είναι πιο ήρεμος , πιο υπομονετικός ,πιο αποτελεσματικός, με συνέπεια να χτίζει μια καλύτερη σχέση με το παιδί του   ,το οποίο μαθαίνει από πολύ νωρίς την σημασία της  αυτοφροντίδας.

Πιο κάτω υπάρχουν 2 πρακτικές αυτοφροντίδας που δεν απαιτούν χρόνο και γίνονται εύκολα κατά τη διάρκεια μιας κανονικής μέρας.

1.   Μόνο δυό ανάσες καλοσύνης 

  • Όπου και αν βρίσκεστε -π.χ μαγειρεύετε, πλένετε πιάτα , στο λεωφορείο- αφήστε τα μάτια σας ανοιχτά και φανταστείτε τα πόδια σας σταθερά στο έδαφος .Αισθανθείτε πώς ακουμπούν στα παπούτσια σας , αν είναι ζεστά , στενά ή οποιαδήποτε άλλη αίσθηση.Αφήστε τον εαυτό σας να νιώσει τις αισθήσεις μιας εισπνοής.Πως γεμίζει το σώμα σας , πώς ανεβαίνει το στήθος , πώς σας στηρίζει και σας αναζωογονεί.Χωρίς καμιά προσπάθεια αφήστε τον αέρα να φύγει  και να αποφορτίσει το σώμα σας.
  •  Πάρτε μια όμορφη, συνειδητή ,βαθιά εισπνοή και εκπνεύστε όλη την ένταση και το άγχος σας με τη μορφή ενός γκρίζου καπνού.Βάλτε το χέρι στην καρδιά και κατά τη διάρκεια της αναπνοής δείτε τον εαυτό σας με καλοσύνη και συμπάθεια

 2.  Βρίσκουμε μαγεία γύρω μας

  • Πάρα πολύ συχνά αναγκαζόμαστε να ασκήσουμε  δυσάρεστα και βαρετά καθήκοντα(π.χ πλύσιμο πιάτων , ρούχων , καθαριότητα κ.λ.π) και γι αυτό γινόμαστε θυμωμένοι και ευέξαπτοι.Μπορούμε να γκρινιάξουμε και να χαλάσουμε τη μέρα μας ή να προσπαθήσουμε να βρούμε κάτι ευχάριστο σε κάθε τι που κάνουμε.Ας δούμε τον κόσμο με τα περίεργα παιδικά μάτια.Επιλέγω να δω τα χρώματα από τις φυσαλίδες  , να ακούσω τον ήχο της σαπουνάδας , να νιώσω τη θερμότητα του νερού στο δέρμα μου , το χρώμα των ματιών της κόρης μου όταν μου ζητάει κάτι.Υπάρχει κρυμμένη μαγεία στην καθημερινότητα μας , ας μην την προσπερνούμε!

Οι  περισσότεροι δάσκαλοι και γονείς , επικεντρωνόμαστε στο πώς να” διορθώσουμε” και να αλλάξουμε τα  παιδιά μας , ενώ στην πραγματικότητα ο σπόρος για την πληρέστερη επικοινωνία βρίσκεται μέσα σε έναν λιγότερο μαχητικό , περισσότερο συνειδητοποιημένο και ευτυχισμένο γονέα !

συντάκτης  Κωνσταντινιά Δημητρίου

βιβλιογραφία  Susan M. Pollak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *