ευγνωμοσύνη

Η ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ

 


Όταν λέτε ‘’Ευχαριστώ’’ , το εννοείτε πραγματικά ή το λέτε μόνο από ευγένεια?
Οι νευροεπιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι αν το νιώθετε πραγματικά όταν το λέτε , θα είστε πιο ευτυχισμένοι και πιο υγιείς.
Έρευνες για τις φυσικές επιδράσεις τις ευγνωμοσύνης , αναφέρουν πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα.Το αίσθημα της ευγνωμοσύνης μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου μας , να μειώσει το άγχος και τη θλίψη , να καλυτερεύσει τη διάθεση, να μειώσει το αίσθημα κόπωσης και τον κίνδυνο φλεγμονών , επιδρώντας στην ελαχιστοποίηση της πιθανότητας καρδιακής ανεπάρκειας, ακόμα και σε αυτούς που έχουν τέτοια προδιάθεση.
Σ’ ένα νευρολογικό πείραμα που διεξήχθη από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας , η εγκεφαλική δραστηριότητα μετρήθηκε, χρησιμοποιώντας απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού , την ώρα που οι εθελοντές προκαλούνταν να αισθανθούν ευγνωμοσύνη παίρνοντας διάφορα δώρα.
Οι περιοχές του εγκεφάλου που έδειξαν αυξημένη δραστηριότητα , ήταν αυτές που σχετίζονταν με την ηθική και κοινωνική γνώση , την ανταμοιβή και την ενσυναίσθηση.
Αυτό οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το συναίσθημα της ευγνωμοσύνης ενεργοποιεί μια πρακτικά υποστηρικτική στάση προς τους άλλους και μια αίσθηση ανακούφισης από στρεσογόνους παράγοντες.
Η ευγνωμοσύνη επίσης ενεργοποιεί τον υποθάλαμο , με επιδράσεις στο μεταβολισμό και στο άγχος, καθώς ο αδένας αυτός ρυθμίζει τις ορμόνες που είναι υπεύθυνες για πολλές κρίσιμες λειτουργίες, όπως η θερμοκρασία , οι συναισθηματικές αντιδράσεις και οι λειτουργίες επιβίωσης όπως η όρεξη και ο ύπνος.
Ένα από τα νευροχημικά που σχετίζονται με τα σημεία που επηρεάζονται από την ευγνωμοσύνη , είναι η ντοπαμίνη , η ορμόνη της ευχαρίστησης, ενώ η θετική επιρροή της
συνεχίζεται και στο μέλλον ,όταν το συναίσθημα ξαναζωντανέψει.

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗΣ

Σε περιόδους δυσκολιών ή άγχους , μπορεί να φαίνεται δύσκολο να είναι κανείς ευγνώμων , αλλά να το σκεφτούμε βαθύτερα ,όλοι έχουμε κάτι για το οποίο είμαστε ευγνώμονες.
Αν προσεύχεστε , ένα απλό και ειλικρινές ‘’ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ’’ είναι σημαντικό.
Εδώ σας προτείνουμε 3 απλούς τρόπους να το νιώσετε.
Κρατήστε ένα απλό ημερήσιο δελτίο με τουλάχιστον 3 πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες.Ο καλύτερος χρόνος για να το γράψετε , είναι το πρωί καθώς αρχίζει η μέρα ή το βράδυ πριν κοιμηθείτε.
Βρείτε χρόνο και πείτε στους ανθρώπους της ζωής σας , τι εκτιμάτε σ’αυτούς και πόσα είναι αυτά που παίρνετε .
Γράψτε ένα γράμμα σε κάποιον που σας στήριξε , για να του εκφράσετε τις ευχαριστίες σας , το οποίο καλό είναι να δοθεί ή και όχι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *