ΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ  ΦΟΒΟ

Οι περισσότεροι από ‘μας , στις παρούσες δύσκολες συνθήκες βιώνουμε φόβο και ανησυχία , άλλοι σε μεγαλύτερο και άλλοι σε μικρότερο βαθμό.

Η αλήθεια είναι πως, όντως αυτό που ζούμε είναι πρωτόγνωρο και εκτός από τον ιό, είναι μεταδοτικός και ο πανικός.

Οι δύο συναισθηματικές καταστάσεις , του φόβου και της ανησυχίας , έχουν τελείως διαφορετική επίδραση πάνω στον άνθρωπο.

Ο φόβος είναι μια άμεση αντίδραση συναγερμού  σε μια παρούσα απειλή  και χαρακτηρίζεται από ενεργοποίηση του άξονα των τριών Φ (fight or flight or freeze) μάχη ,φυγή, πάγωμα,  και  συγκεκριμένες αλλαγές σε σωματικό επίπεδο.

Η ανησυχία αντίθετα , είναι μια κατάσταση προσανατολισμένη στο μέλλον , που χαρακτηρίζεται από προσδοκία ενδεχόμενων απειλών.

Α ς δούμε λοιπόν  μια σειρά από διανοητικές και σωματικές ασκήσεις που μπορούν να μας βοηθήσουν, να διαχειριστούμε  αποτελεσματικότερα τους φόβους και  τις ανησυχίες μας.

 

1.       Αναγνωρίζουμε τους φόβους μας.

Τους ονοματίζουμε ,τους αποσαφηνίζουμε , τους κάνουμε συγκεκριμένους .

Π.χ   φοβάμαι το άγνωστο

Π.χ  φοβάμαι μήπως πεινάσω.

Π.χ  ανησυχώ μήπως χάσω τη δουλειά μου  κ.τ.λ

Η αναγνώριση είναι το πρώτο βήμα για να τους ξεπεράσουμε .

Όταν δίνουμε όνομα στο ‘’τέρας’’ το αποδυναμώνουμε!

Πολλές φορές  η απλή καταγραφή σ΄’ένα χαρτί αποκαλύπτει τις πραγματικές του

διαστάσεις.

 2.       Δεν το κρατάμε μέσα μας , μιλάμε γι’αυτό.

Μοιραστείτε τους φόβους σας με άλλους , επικοινωνήστε με  συγγενείς  και φίλους , προτρέψτε τους να μιλήσουν και αυτοί.

Η εξωτερίκευση της ανησυχίας μπορεί να την κάνει λιγότερο απειλητική.

3.       Μαθαίνουμε γι’αυτά που φοβόμαστε.

Ένα βασικό συστατικό του φόβου είναι η άγνοια και η αβεβαιότητα .

Διαβάζοντας –από σωστές πηγές- ψάχνοντας  και κατανοώντας  αυτά που αφορούν στα δυσάρεστα συναισθήματα που νιώθουμε , κάνουμε ένα σημαντικό βήμα  .ώστε να ξεπεράσουμε τις δύσκολες στιγμές

 4.      Συζητάμε και επικοινωνούμε με ανθρώπους που διαχειρίζονται ψύχραιμα την κατάσταση.  

Προτιμούμε να έχουμε ‘’γύρω μας’’ κυρίως τέτοιους , διότι τα θετικά συναισθήματα και  η αισιόδοξη στάση στη ζωή μπορεί να είναι μεταδοτικά.

           5.       Ευκαιρία για αυτοφροντίδα

Μένουμε  δραστήριοι –όσο γίνεται- και ασχολούμαστε με πράγματα που παράγουν χαρά. Επιτραπέζια παιχνίδια , γνώσεων , φωτογραφία , μαγειρική, κατασκευές , ζωγραφική , μασάζ , ραπτική , πλέξιμο και πόσα άλλα.Η δημιουργικότητα , πέρα απ’το ότι προσφέρει τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε τα βαθύτερα συναισθήματα μας , προσφέρει αίσθηση δύναμης , ευεξία ,ικανοποίηση και άμβλυνση του στρες.

 6.       Ως θεραπευτής, θα πρότεινα ανεπιφύλακτα , να αναζητήσουμε    βοήθεια από κάποιον ειδικό             ρεφλεξολόγο , ο οποίος   έχει τη δυνατότητα να ισορροπήσει τον οργανισμό , να χαλαρώσει                 την αμυγδαλή –το κέντρο του φόβου- , τα επινεφρίδια ,  και με ειδικούς χειρισμούς να                         βοηθήσει  ώστε να κοιμόμαστε πιο βαθιά , να διαχειριζόμαστε καλύτερα το στρες   , να μην                  κουραζόμαστε και να λειτουργούμε πιο φυσιολογικά.

7.        Δεν φοβόμαστε τον φόβο! Τον κοιτάμε κατάματα!

Συντάκτης   Νανώ Δημητρίου

Κλινική ρεφλεξολόγος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *